Op werkdagen kun je ons bereiken op:
T. 088 124 00 00.
M. contact@parlan.nl
Ben je op zoek naar een afdeling of locatie?
- Regio Alkmaar
Alkmaar, Bergen, Dijk en Waard, Heiloo, Castricum, Uitgeest - Regio Kop van Noordholland
Den Helder, Hollands Kroon, Schagen, Texel - Regio West-Friesland
Drechterland, Enkhuizen, Hoorn, Koggenland, Medemblik, Opmeer, Stede Broec - Regio IJmond en Zuid-Kennemerland
Bloemendaal, Beverwijk, Haarlemmerliede, Heemskerk, Heemstede, Velsen, Zandvoort
Cliënten
Voor advies of hulp kun je terecht bij de huisarts of het jeugd-, wijk- gebiedsteam in je gemeente. Zij kunnen je doorverwijzen naar hulp die Parlan biedt. Wil je eerst even overleggen met een van onze medewerkers? Bel dan Toegang Parlan, 088-124 00 02.
Vraag, verbetertip of klacht
We doen ons uiterste best om kinderen, jongeren en hun ouders/verzorgers te helpen. Heb je een vraag, verbetertip of klacht? Laat het ons weten.
Als een gesprek over jouw klacht met de betreffende medewerker, de leidinggevende of klachtenfunctionaris niet tot een oplossing leidt, kun je een klacht indienen bij de Klachtencommissie cliënten.
Privacy
Tijdens de hulpverlening werken wij met persoonlijke gegevens. Deze gegevens gebruiken wij om onze hulp zo goed mogelijk af te stemmen op de hulpvraag. Lees in deze folder hoe wij omgaan met jouw privacy.
Dossier opvragen
Ben je oud-cliënt bij Parlan of bij haar voorgangers Parlan Jeugd- en Opvoedhulp of De Praktijk jeugd ggz, of de ouder/gezaghebbende van een oud-cliënt, stuur dan een mail naar contact@parlan.nl. Geef aan bij welke afdeling je hulp hebt gehad en in welke periode of jaartal. Stuur daarbij de volgende informatie mee:
- Cliënten jonger dan 12 jaar: kopie ID-bewijs van (beide) gezaghebbende ouder(s), kopie ID-bewijs van de betreffende cliënt, toestemming van (beide) gezaghebbende(n);
- Cliënten van 12 tot 16 jaar: kopie ID-bewijs van (beide) gezaghebbende ouder(s), kopie ID-bewijs van de betreffende cliënt, toestemming van (beide) gezaghebbende(n) en toestemming van de betreffende cliënt via een zelfstandige route (bv een mail verstuurd door de cliënt vanaf het mailadres van de cliënt);
- Cliënten van 16 jaar en ouder: kopie ID-bewijs van de betreffende cliënt. Aanvullend, wanneer het de ouder/gezaghebbende is die het dossier opvraagt: toestemming van de betreffende cliënt via een zelfstandige route (bv een mail verstuurd door de cliënt vanaf het mailadres van de cliënt) en kopie ID-bewijs van (beide) gezaghebbende ouder(s)
N.B. Het BSN mag afgeschermd worden op het kopie ID-bewijs.
Ben je op dit moment in zorg bij Parlan, of ben je de ouder(s)/gezaghebbende(n) van een cliënt in zorg, dan kan je (onderdelen van) het dossier opvragen bij de betrokken hulpverlener.
Pers
Ben je journalist en heb je een persvraag voor Parlan? Stuur dan je vraag/vragen svp schriftelijk naar het volgende e-mail adres: communicatie@parlan.nl. Wij nemen dan binnen 1 werkdag contact op.